Tuesday 18 October 2011

Best way untuk improve your running

sebut jak jogging, macam-macam jak alasan keluar nak. biasalah kita orang Malaysia, sik macam negara lain, nang bagus la kita lain dari yang lain, tapi benda tok penting untuk kesihatan. Jogging tok membantu kita lebih cergas dan sihat sepanjang masa, ney ndak semua peluh jaik keluar lekak makan macam-macam. ya guna jogging. tapi, giney nak jogging? 
aku dolok pun pemalas nak berekot, tapi bila nangga member opis tek mala bebekal baju selua puntong nak berekot pas balit kerja, lalu la nak try. masalahnya nak beli kasut, dah la kasut nak jogging tok ada jenisnya..adui, abis website di nangga carik apa kasut bagus dipakey..tapi mata mala nangga kasut nike running..nang kacak, ringan gik ya..tapi, reganya running juak. ok, start bajet murah lok lah, gedong Bata tek ada offer, beli la kasut jogging sia..brand POWER..RM50 jak, memang berbaloi. ya jak termampu masa tok. 
tempat nak berekot ya main peranan juak. aku sik suka nak berekot tempat sikda pokok, kedak di pustaka nun, panas..lalu ilang gya jak stamina. aku suka di reservoir park, sia best. mata pun best cuci, pakey merik semengat juak haaa. sik tauk la di pustaka ada sik orang merik semengat juak. reservoir park tok pokok nya best, redup jak..mun mana yang kompiden ya, berekot nait bukit ka, masuk utan sia, banyak pilihan lah. sukati takorang nak berekot mcm ney. mun aku biasa2 jak. janji layan.
aku tok ada masalah perlu ada support mun nak jog, macam dengar MP3 ka...kerna benda ya boleh boost aku pegi berekot jauh gik. thats why nektok mana2 jogathon sik boleh mbak MP3 gik..iboh sik tauk. sapa2 yang ada android or iphone, aku suggest download apps untuk running..mun mana yang berduit ya, beli jak apps Nike+, reganya pun berapi juak la kerna nya makey dollar. mun apps free pun ada, runkeeper.. duak2 bagus, dolok masa iphone ku maseh jailbreak, so hack IPA nike+, so now dah update ios, so makey nak free jak. apps tok nya monitor kitakorang mpun berekot misal kata ari tok berapa jauh dapat sampey, ngepong masa berekot, and macam-macam lah. sik perlu internet pun boleh pakey, nya juz makey GPS. 
bah, bila gik kitakorang nak berekot? slow-slow ba..insyaallah semua okay..iboh angat2 taik ayam..jadikan amalan..untuk diri sendiri juak..


VAMOS!!



No comments:

Post a Comment