Friday 4 November 2011

Nang lamak!

Aku neman kawan aku pegi hospital, demam panas. Kol 1:30am. Mata time ya dah kira black out juak. Sikpa, demi kawan. Pegi la tek di hospital umum sarawak, unit kecemasannya. Dah daftar pa indah, dimbak cek jumpa dressa dolok, cek dak suhu n di intebiu nya kawan aku tek, lekak ya direfer ke doctor untuk tindakan selanjutnya. Yang bestnya, nak nunggu tindakan selanjutnya ya sampe sempat aku molah blog tok, cayak ko. Dari kol 1:30 and now kol 2:23am still lom ditunggah. Tangga alu sik sampey sepuloh patients nunggu. Lewat juak sampey lamak kedak tok. Aku pun sik paham. Nunggu orang rami kali nak, macam di klinik biasa bukak siang ari. Benda tok nang sik pernah nak ubah di government hospital. Bila kita complaint pa jawab sidak? Pegi la hospital or klinik private! Typical orang malas. Sik semua orang maok pegi private. Pa guna krajaan dah nyedia fasiliti yang mudah untuk rakyat and then kitakorang nak ngalo orang macam ya. Come on la, bukan zaman marek gik tok orang sik pandey nak berpikey. Hmm susah2. Lak bila isu gaji nait, ada intensif and tambah2 elaun...nombo satu! Ubah gik bah. Coba nangga orang lain juak. Mun madah doctor sik cukup, ya pebulak! Doctor mengambo. Mun sidak suruh kerja private, sebelum subuh pun maok turun keja. Pa tek duit!

Apapun sapa2 yang sakit, demam or rasa nak mampus...iboh jak datang ke unit kecemasan sitok, pegi jak private bak kata sidak fuck up tek. Mun sik mati, dah bait ktk orang nunggu. Benar. Mun sik cayak coba jak. Tiap tahun experience 2 3 kali ba.

VAMOS!!

1 comment: